nienkeegberink.reismee.nl

Eerste maand

Hallo iedereen!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven. Dit komt omdat ik het ongelofelijk druk heb gehad de laatste maand. Ik ben elke dag druk en heb eigenlijk nooit tijd om even rustig te zitten. Dit is de eerste dag in tijden dat we een dagje niks gaan doen. En dat is eigenlijk ook niet helemaal waar, want we hebben vanavond een verjaardag van de man van een goede vriendin van mijn hostmom (Melissa).

Goed waar zal ik beginnen, want we hebben zo veel gedaan. De eerste 2 dagen op school waren heel spannend, maar heel leuk. Iedereen was heel vriendelijk en gelukkig wisten alle leraren dat ik een exchange student was. Iedereen overvalt je met de meest rare vragen en zijn allemaal heel nieuwsgierig. Hierdoor voelde ik me heel goed en voelde ik me ook meteen thuis. Elke dag na school haalt Melissa me op en ga ik naar haar werk (een funeral home). Daar kleed ik me om en daarna brengt Melissa me naar softball en heb ik 2 uur lang training. Iedereen in het softball team is zo aardig! Ze hebben gelukkig geduld met mijn acties, zij spelen allemaal al softball sinds ze 5 jaar zijn en ik begin natuurlijk nu pas.

Zaterdag gingen Melissa, Ronald (mijn hostdad) en ik mee met Patilda en Keith (beste vrienden van mijn hostouders) naar het vliegveld. Zij gingen namelijk hun eigen exchange student ophalen! Nicole Galitzki uit Duitsland. Op hetzelfde moment kwamen ook 2 andere Duitse meisjes aan, waarvan er 1 me ons naar de kerk gaat. Op de terugweg van het vliegveld hebben we gegeten bij Hueys. Dat is een restaurant waar ze de stokjes die in de hamburgers zitten in het plafond schieten met rietjes.

Daarna volgde er natuurlijk een gewone schoolweek. School begint om 7:45. Dus dat betekend dat wij normaal om 7:20 wegrijden van huis. Maar op sommige dagen moeten we Grayson (bijna 4) en Tucker (bijna 1) naar hun andere oma brengen, dus dat betekend dat we om 7:00 moeten vertrekken. Vroege dagen dus. Op school heb ik eerst English 4. Daar gaat het veel over familie, want je moet aan het einde van het semester een autobiografie schrijven. In nutrition and welness gaan leer je over vetten, koolhydraten en eiwitten en andere dingen dat belangrijk is om te weten over eten. Aankomende week beginnen we met koken. In Mississippi studies gaat het over Mississippi's geschiedenis (heel saai). Dit is een verplicht vak. Als laatste heb ik art. Ik ben eigenlijk heel slecht in art, maar hier ben ik er goed in. De opdrachten zijn heel makkelijk en de andere mensen zijn er niet zo heel goed in hier haha. Elke week hebben we wel een test, maar die zijn niet zo heel moeilijk. Ze gaan alleen over wat we hebben geleerd in die week.

Vorige week zaterdag hadden we onze eerste game met het softball team van school. Er is 1 softball team, maar het bestaat uit twee delen. Varsity en Junior Varsity (oftewel JV). Zoals de naam het al zegt spelen de vaak jongere kinderen of de mensen die wat minder goed zijn in dat team. Er worden dus 2 wedstrijden gespeeld. Varsity tegen Varsity en JV tegen JV. Ik speel (natuurlijk) in JV, omdat ik niet zo goed ben haha. Ik ben hind catcher. Oftwel degene die achter degene gehurkt zit en de bal vangt en terug gooit naar de pitcher. En natuurlijk mag ik de bal slaan. Dit vind ik echt super leuk. Ik voel me echt een onderdeel van het team en als ik mag slaan schreeuwt iedereen Nienke, Nienke, Nienke!! Echt super leuk. Als we een uit wedstrijd hebben verzamelen we op het softball veld en gaan we in de wel bekende gele schoolbus naar de tegenpartij.

Er zijn nog 2 andere meisjes die bij mij op school zitten. Een Oekraïens meisje (Ira) en een Duits meisje (Jamy). Zij zijn wel aardig, maar ik heb iets minder met hen dan met Nicole G. en Nicole A. Twee weken geleden op vrijdag gingen Nicole G., Nicole A., Ira, Melissa, Patilda en Jolene (een goede vriendin van Patilda en Melissa) naar Tupelo. We hebben even geshopt en daarna zijn we met zijn allen naar Cracker Barrel gegaan om daar te eten. Grote hamburgers, grote salades, echt alles is groot. Daarna naar de film bad mom geweest! Dit was allemaal echt heel leuk. Toen hadden we zaterdag de eerste softball game. Nicole G. zit ook in het softball team. Dit was een lange dag, maar echt ongelofelijk leuk. Toen weer naar huis en kon ik nog net even naar de birthday party van Grayson en Tucker. Even gegeten en taart gegeten en toen weer naar huis.

Vorige week hadden Ronald, Keith, Beaver (husband Jolene) , Beau (hostbrother, vader van Tucker en Grayson), Clint (hostbrother), Hunter (zoon van Keith en Patilda) en Richey (vriend van de familie) een BBQ wedstrijd. Ja dat betekend dat ze vlees gingen klaarmaken en dat presenteren aan de jury. Wie het beste vlees maakt wint. Hier waren we vrijdagavond even en daarna gingen we naar een klein festival en daar was de groep jongens weer die ik de eerste avond hier ook heen was geweest. Die nacht bleef Nicole A. bij mij slapen. De volgende dag gingen we terug naar de BBQ en het festival. We hebben toen niet heel veel bijzonders gedaan. Wel hebben we het vlees geproefd en dat was echt heel lekker. Die avond hadden we onze eerste echte Amerikaanse bruiloft. Iemand uit de kerk ging trouwen. We waren met Melissa, Patilda, Nicole A., Nicole G en Ira. Dit was heel leuk en we hebben ons echt vermaakt. De volgende dag gingen we naar de kerk en daarna ging ik mee met Lea en haar hostouders. Lea is een van de duitse meisjes die tegelijk aankwam met Nicole G. Zij hebben paarden thuis, echte Tenessee walkers, en daar gingen we op rijden. Het was echt super om weer op een paard te zitten en heel grappig om te voelen hoe ze lopen. Tenessee walkers hebben namelijk een extra gang. Eerst reed ik op Dreamer, daarna gingen Lea en Nicole G. op Dreamer en ging ik op Gypsy (?). Dat is echt een heel leuk paardje. Ze had heel veel energie en was echt een bom, maar luisterde nog wel heel goed. Dat was echt een hele leuke dag.

Afgelopen week weer een normale schoolweek gehad. We hadden een softball game op maandag, dinsdag en donderdag. De game op maandag hadden we gewonnen, maar op dinsdag hadden we verloren :(. Donderdag werd de game gecanceled, maar we hadden nog een church game dus heb ik toen daar meegespeeld.

Zoals je dus ziet heb ik het echt heel druk hier. We eten daarom ook bijna altijd uit. Ik denk dat we in totaal zo'n 8 keer zelf hebben gekookt! Dit is echt heel weinig, maar dat komt echt door mijn softball, want dat duurt gewoon heel erg lang.

Gisteravond ben ik naar mijn eerste football game geweest!! De tribune was jammer genoeg niet zo groot, dus we konden niet zitten. De band is namelijk enorm en dat nam de helft van de tribune in. Maar wat een spektakel en een gebeuren is zo'n football game. Natuurlijk zijn er cheerleaders, dansers, de band, enz. Dit was een hele belangrijke football game. Het was namelijk tegen een onze 'ergste' tegenstander. Ik weet even niet hoe ik dit anders kan zeggen. We hadden echt niet verwacht dat we zouden winnen, maar het is ons gelukt!! We wonnen met 13-6. Echt heel gaaf!

Ik geniet hier echt. Iedereen is heel vriendelijk en ik begin ook echt vrienden te maken. Ik heb niet zo heel veel tijd om veel te bloggen, want als ik thuis kom neem ik een douche en duik ik meteen mijn bed in. Daarom is deze blog ook zo lang. Ik wil wel proberen zo veel mogelijk te blijven bloggen!! Ik hoop dat jullie het leuk vinden om dit te lezen!

Als je me wilt blijven volgen kun je je aanmelden met je email. Dit kan rechts in het scherm. Hierdoor krijg je een mailtje als ik weer een nieuwe blog heb geplaatst!!Als je me meer wilt volgen met wat ik doe mag je me altijd toevoegen op social media! Je kunt me vinden op instagram: nienkeegberink en snapchat: nienkeegberink.

Liefs Nienke

Reacties

Reacties

Beppie

Hoi, hoi
Wat leuk om te horen dat je het naar je zin hebt.
En als ik het allemaal lees ben je inderdaad erg druk. Maar vooral met heel veel leuke dingen.????
Heel veel plezier en ik kijk uit naar de volgende blog. Want is wel leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt.
Liefs, Beppie

Yvonne

Hoi Nienke,

Leuk om dit alles te lezen. Fijn dat het zo goed gaat. Ik heb me maar direct aangemeld zodat ik niets meer hoef te missen. Geniet er van, maar dat doe je volgens mij al.
Groetjes uit Nijverdal, waar morgen voor iedereen het gewone leven ook weer begint.

Yvonne

Marjon

Hoi Nienke,

Heel leuk om al je belevenissen te lezen. Ik zal je dan ook zeker blijven volgen. Je hebt het in ieder geval Heel erg naar je zin!

Groetjes Marjon

nicole en bo

hoi nienke , echt leuk om te horen dat het zo goed met je gaat. Ik was er ook niet bang voor ha,ha.

Geniet maar lekker daar , we blijven je volgen.
Knuffel van ons allemaal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!