nienkeegberink.reismee.nl

Een alledaagse dag

Hallo!

Ben ik weer. Ik moest kaartjes bestellen voor een festival thuis en dacht nu ik toch op mijn laptop zit schrijf ik nog een stukje. Ik zal aan julie precies beschrijven hoe een alledaagse dag eruit ziet.

Ik word wakker tussen 6 en half 7 's ochtends. Het ligt er aan of we de kleinkinderen naar hun andere oma moeten brengen of niet. Ik maak dan mijn lunch en ontbijt. School begint om 7:45 en meestal zijn we net op tijd. Mijn eerste les is dus gifted art. Dat is een les waar je heel vrij bent en je in 9 weken 4 projecten af moet ronden. Je bent helemaal vrij wat voor soort projecten je doet en wat je gaat maken. Een fijne en rustige manier om de dag te beginnen dus. Ik heb een hele leuke leraar waar ik echt heel blij mee ben. De klas is vrij klein, in totaal maar 6 andere mensen. Daarna heeft iedereen break. Dat is ongeveer 15 minuten. In de kantine staan lange rijen met tafels met de zitjes er al aan vast. Geen losse stoelen dus. Daarna moet ik een stukje lopen, want dan heb ik ag animals. Oftewel agricultural animals. Deze les heb ik eigenlijk voornamelijk genomen omdat er een vriendin van mij die klas nam. De klas is dan ook niet heel uitdagend en leuk. De leraar is wel aardig, maar voert niet echt wat uit. We halen meestal net de 10 minuten om echt wat te doen en daarna vindt hij dat hij genoeg heeft gedaan. Aangezien al onze lessen 95 minuten in totaal zijn is het een lange tijd niks doen daarna. De mensen in de klas zijn wel gezellig en we hebben goede wifi haha. Daarna heb ik mijn laatste block van de dag. Government en economics. Beide vakken waar ik een hekel aan heb, maar moet ze jammer genoeg verplicht nemen. We krijgen les van een coach (hij is coach van het football team). De meeste coaches willen niet te veel uitvoeren en hij is niet veel anders. Hier hetzelfde verhaal. Het is bijzonder als we het halen om 15 minuten wat te doen. Daarna is het gewoon weer niksen en met jezelf bezig zijn. Vaak is hij bezig met football ofzo.

Als het dan eindelijk 1 uur is rij ik met een vriendin mee. Zij zet mij af bij Melissa's werk en daar eet ik mijn lunch (meestal een salade). Dan weer een beetje niksen en rond 3 uur ga ik naar de sportschool. De sportschool waar ik heen ga is de college sportschool dus er zijn vrij veel jongeren. Heel veel aardige en leuke mensen ontmoet daar. Als Melissa klaar is met haar werk haalt ze me op en dan verschilt het wat we doen. Soms moeten we langs Wallmart, soms uit eten, soms gewoon meteen door naar huis, of naar een ballgame. Het verschilt hoe Melissa zich voelt en of Ronald thuis is.

Nou zo ziet ongeveer elke dag er uit. Je zult wel hebben gelezen dat ik eigenlijk wel heel veel zit te niksen. Dat vond ik zelf ook wel. Zoals jullie misschien eerder hebben gelezen wilde ik vrijwiligerswerk gaan doen bij de animalshelter. Laat ik nou net de pech hebben dat zij gaan sluiten. Toen zat ik er nog over na te denken om dan toch nog maar een extra block te nemen en tot 3 uur naar school te gaan, maar er zijn geen leuke classes het vierde block dus dan neem ik liever een nap bij Melissa.

Wel vind ik het erg jammer dat mijn klassen zo saai zijn. Gifted art is leuk en die wil ik ook niet veranderen. In mijn 2e block zit ik dus met die vriendin en mijn laatste block mag ik niet veranderen.. Heel jammer dus, maar kan er niet zo veel aan doen. Ik zou natuurlijk wel een wiskunde of biologie klas kunnen nemen, maar ze werken hier met een heel ander meet systeem enzo en dat is best lastig om dan mee te rekenen (eigenlijk heb ik gewoon geen zin om te werken en huiswerk te krijgen, want ja ik ben lui).

Ik heb altijd al gitaar willen leren spelen, dus heb ik de gitaar van mijn hostbroer opgehaald. Proberen om mezelf dan maar gitaar te leren spelen. We zullen zien.

Ik wil nog even zeggen voor de mensen die het zich afvragen dat ik een geweldig gastgezin heb. Ze nemen me overal mee naar toe en we zitten niet vaak stil. We hebben vaak wel wat te doen of we verzinnen wel wat om te doen. De hele familie is gewoon geweldig en betrekt me bij alles! Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe dankbaar ik ben om bij dit gezin te mogen wonen!

Ondanks dat ik dan soms niet zo veel te doen heb, heb ik het wel heel leuk. Heb al heel veel geleerd, niet alleen over om gaan met anderen en nieuwe dingen leren, maar ook dingen over mezelf! En niet te vergeten het zuidelijk Amerikaanse accent. Ik weet niet of jullie weten hoe de mensen hier praten (zoek het op!!!), maar zo klink ik nu ook. Als ik mensen die me niet kennen vertel dat ik uit Europa kom dan kijken ze me heel raar aan. Meestal denken ze dat ik hier gewoon vandaan kom. Of ik daar nou zo blij mee moet zijn.....

Nou zo ziet dus ongeveer mijn dag eruit. Bedankt voor het lezen!!

Liefs Nienke

Reacties

Reacties

Ron

Hey Nienke, see you at Reurpop! Gr. Ron

Monique

Dus jij hebt de goedkoe reurpop kaartjes wel!
Leuk verhaal meid!

Arnoud

Leuk om te lezen nienke!!
Ook Nicole zegt dat school niet veel voorstelt ????????
Toch is het een fantastische ervaring voor jullie!
Enjoy it

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!