nienkeegberink.reismee.nl

Prom

Hoi hoi,

Nou zoals wel duidelijk is heb ik al een tijdje niet meer geschreven. Dit is eigenlijk omdat ik niet zo goed wist waar ik nou over moet schrijven. Ondertussen weten jullie hoe mijn dagen eruit zien en wat ik doe. En dat is in de laatste maanden niet veranderd. Nog steeds ga ik elke dag tot 1 uur naar school en ga ik 's middags naar de sportschool. Verder hebben we in de weekenden wel wat leuke dingen gedaan.

Afgelopen weekend zijn we naar de amish town geweest. Dat is een groep mensen die heel primitief leven. Ze hebben geen stromend water of elektriciteit. Ze rijden met paard en wagen en verbouwen bijna alles zelf. Vaak hebben ze veel kinderen en draagt iedereen dezelfde kleding. Je kan gewoon rondrijden en bij huizen stoppen om wat te kopen. Vaak hebben ze een plekje waar ze zelfgemaakte dingen verkopen. Op die manier komen ze aan hun geld. Ik vond dit wel indrukwekkend om te zien, want zo kan het dus ook.

Verder had ik gister prom. Daarom dacht ik dat het nu wel weer een mooie gelegenheid was om weer wat te schrijven. In Amerika is prom echt een big deal. Iedereen gaat all out en ziet er op zijn best uit. Hoe meer glitter op de jurk hoe beter. Er wordt dan ook flink wat geld uitgegeven aan een jurk en een paar schoenen die je maar 1 keer draagt. Ik had niet heel veel zin om zoveel geld uit te geven dus heb ik de jurk die ik vorig jaar op mijn gala had gekocht gedragen. Ook had ik een simpel paar hakken gekocht. Wat we hebben gedaan? Prom is voor seniors en juniors. Dus 11th grade and 12th grade. De seniors gingen naar een heel groot huis van een heel rijk echtpaar om daar foto's te maken. De juniors gingen naar een ander huis om foto's te maken. Er wordt een groepsfoto gemaakt en dan nog met alleen de meisjes en alleen de jongens. Verder kon je zelf natuurlijk gewoon foto's maken. Vanaf daar ga je naar North East. North East Mississippi community college is een college naast mijn highschool. Het is een mooie campus dus daar werden natuurlijk nog meer foto's gemaakt. Dan om 7 uur begon het echte gedeelte. Iedereen zat aan ronde tafels. 1 voor 1 mochten de tafels langs het buffet lopen. Elk prom heeft een thema en ons thema dit jaar was Neverland (van Peter Pan). Dus speelden we tijdens het eten trivia over de film. Toen iedereen zo'n beetje klaar was met eten werden alle 'remember when' opgenoemd. Hier in Amerika zitten de meeste mensen vanaf kindergarten tot en met senior year in dezelfde klas. Of nou ja hetzelfde jaar, want seniors, juniors, sophomores en freshman zijn allemaal gemengt. Dus iedereen kent elkaar al heel lang en heel goed. Dus hadden ze een boekje gemaakt met remember when van elk jaar. Dus bijvoorbeeld alle grappige of rare dingen die gebeurden dat jaar. Dat was wel grappig om te horen. Verder had iedereen foto's ingestuurd en die kwamen voorbij in een slideshow met muziek. Dat was erg leuk om te zien. Daarna was het tijd voor de senior walk. Of eigenlijk alle seniors lopen over stage en doen de eerste dance. Daarna ging dus iedereen dansen en toen was het om 9 uur al afgelopen haha. Toen was het een moeilijke beslissing wat we gingen doen, want er is niks te doen 's avonds. Uiteindelijk nog naar een feestje geweest en toen naar huis. Vandaag hebben we vrij want het is goede vrijdag. Morgen gaan we een egg hunt doen bij de kerk en dan zondag is het Pasen. Oftewel dan gaan we weer uitgebreid eten. Maar dat is geen verrassing want dat is wat we altijd doen haha.

Ondertussen heb ik nog maar 47 dagen hier en zit ik er al 263 in Amerika. Kan niet geloven hoe snel mijn tijd hier is gegaan. Ik weet dat het nog niet over is, maar heb nog ongeveer 4 weken school. Dan heb ik al vrij en is die week graduation (waarin ik niet mee mag lopen). Anyway dan de 20ste ga ik op vakantie naar Florida met mijn gezin. Lekker een weekje aan het strand niks doen en genieten van seafood. Can't wait. Ook weer heel dubbel. Als ik terug kom van die vakantie ga ik namelijk die woensdag naar huis. Ik heb mijn specifieke vliegtijden nog niet, maar 31 mei staat wel vast!

Bedankt voor het lezen!

Liefs Nienke

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!