nienkeegberink.reismee.nl

Weer een drukke maand!

Hallo iedereen!

Daar ben ik weer! Goed even denken wat ik ook al weer allemaal heb gedaan.

3 september hadden we een football game en dit keer was het thuis. Dat betekend dat het allemaal wat groter en leuker is. De band treed op voor ons en de tribune is groter dus dit keer konden we wel zitten. Na de football game zijn Nicole G en ik naar Lea (meisje uit Duitsland, zit op een andere school) gegaan. We gingen daar slapen, omdat we de volgende dag naar de worldchampionsship van de Tennessee Walker horses gingen. We mochten mee met Lea en haar hostouders. 's ochtends moesten we om 5 uur opstaan, want we moesten een flink stuk rijden. Veel dingen in de buurt gezien en 's avonds was de show. Tennessee walker horses hebben een bepaalde manier van lopen, voor de mensen die het niet weten, en de ruiters maken een soort kussen onder de hoeven zodat ze hun benen hoger optillen. Dit gaat niet altijd op de eerlijke manier en daarom zijn heel veel mensen het niet mee eens. Ik ben het er persoonlijk ook niet helemaal mee eens, maar het was een interessante ervaring. En ik heb het wel naar mijn zin gehad. 's avonds waren we pas om half 5 thuis en de volgende dag weer braaf naar de kerk om 10 uur!

Ben met een paar meiden van school naar de film don't breath geweest. Was echt een gave film!! Geen idee of die in Nederland al uit is, maar is echt een aanrader. 's avonds had ik mijn eerste football game gekeken. Mijn hostparents zijn grote fans van Ole Miss en die wonnen gelukkig!

Het weekend van 9,10 en 11 september zijn Melissa, Patilda, Nicole en ik naar Nashville. De kerk had een Bible Bowl. De kinderen beantwoorden dan vragen over de Bijbel. Dit was in Cookeville een klein stukje van Nashville. In de middag zijn we naar Nashville gegaan en hebben we in de mall geshopt. In de avond gingen we naar het hotel en naast het hotel was een go-kart baan, dus daar gingen we op racen. In de ochtend hadden we eerst nog een dienst in de priesters kamer en daarna weer op naar huis. Onderweg hebben Melissa, Patilda, Nicole en ik nog een picknick gedaan.

Die week daarna hebben we het heel druk gehad. Ik had maandag, dinsdag en donderdag een softball wedstrijd en zaterdag een softball toernooi. Vrijdag (we zijn op 16 september ondertussen) ging ik met Melissa, Patilda, Nicole, Jolene, Mitzi (zus Melissa), Jamy (uit Duitsland) en Brenda (hostmom Jamy) naar Dirty Dancing!! Dit was een toneelstuk. Ik en Nicole kregen dit voor onze verjaardag. Het was echt ongelofelijk gaaf. Het leek echt op de film en de acteurs waren ook heel goed. Dit was echt een heel leuk kado.

Zondag gingen we om 10:15 naar de kerk dus ik had tijd om uit te slapen. Wat dus niet lukt. Om de een of andere reden kan ik niet uitslapen hier. Ik werd dus om 7 uur wakker, dus besloot om te gaan hardlopen. Na het hardlopen gingen we naar de kerk en daarna hadden we de babyshower van Darbi. Darbi is de vrouw van Clint (hostbroer) en haar baby wordt bijna geboren! Dit was echt heel gezellig! Zondag was ook de verjaardag van Melissa, dus iedereen kwam 's avonds bij ons thuis om te eten. Dit was weer super gezellig.

De tijd vliegt. 25 september ben ik alweer 2 maanden van huis. Elke dag vliegt ook voorbij. Voordat ik het weet is de schooldag alweer voorbij en heb ik softball. Na softball ben ik kapot en kijk ik nog even tv en ga ik alweer naar bed. Dit gaat straks veranderen, want het softball seizoen is alweer bijna over. Als het goed is hebben we 6 oktober onze laatste wedstrijd. Vanaf dan wil ik weer naar de sportschool gaan en ik zit erover na te denken om vrijwilligerswerk te doen bij het dierenasiel. Ik moet even kijken hoe ik dat precies ga doen.

Er zijn wat minder leuke dingen gebeurd. Dit is natuurlijk niet leuk en maakt het soms lastig om niet thuis te zijn. De laatste tijd had ik dan ook soms het gevoel wat ik hier aan het doen ben. Een exchange jaar is niet alleen maar leuk en geweldig. Er gebeuren ook dingen die minder leuk zijn en daar moet je ook een manier vinden om mee om te gaan. Ook heimwee is zeker aanwezig, kan ook bijna niet anders, zou ook niet goed zijn als ik dat niet had haha! Maar ik heb er geen last van. Goed, ik heb het verder enorm naar mijn zin hier. Ondanks de wat minder leuke dingen.

Aankomende week is homecoming week! Dit betekend dat je je elke dag verkleed als het thema voor die dag. Maandag: Christmas day, dinsdag: rock 'n roll, woensdag: hillbilly, donderdag: character day en vrijdag: spirit day. Je verkleed je dus elke dag en vrijdag is er een football game. Dan gebeurd ook alles met de homecoming queen enzo. Daar zal ik weer een nieuwe blog over schrijven.

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie het leuk vonden! Als je vragen hebt mag je die altijd sturen!!

Liefs Nienke

Reacties

Reacties

Ron

2 maanden alweer, wat gaat dat snel. We missen je wel hier maar nog maar 8 maanden to go.
Groetjes van ons allen!

Anneke Hof

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt! Wat maakt je veel mee! Het gaat al aardig de kant op van "the best year ever".
Heel erg leuk om te lezen Nienke!! Wens je nog meer plezier! En dat zal vast lukken!

Yvonne Meijer

Ha die Nienke,

Wat leuk om dit te lezen. Volgens mij heb je het enorm getroffen met je hostfamilie. Heel veel plezier komende week.

Groetjes uit Nijverdal.

Beppie

Hoi, hoi
Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt ondanks de paar minder leuke dingen. Ik hoop dat dit de pret en het plezier er niet minder om zal maken. Ik wens je de komende tijd weer heel veel plezier.
Heel veel liefs uit Hengelo

Alma

Hoi Nienke,
Wat ontzettend leuk om te lezen wat je er allemaal beleefd en hoe je het ervaart. Natuurlijk had ik al veel van mama gehoord maar toch ook weer veel nieuwe dingen. Erge drukke dagen allemaal zo te horen, maar zo te horen heb je het ook wel heel erg naar je zin. Een lieve groet vanuit hier, Alma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!