nienkeegberink.reismee.nl

Verkiezingen, Gatlinburg en Thanksgiving

Hallo allemaal.

Goed moet even denken wat ik ook al weer allemaal heb gedaan afgelopen maand. Natuurlijk gewoon nog steeds school. Ook was het Halloween! Op school hadden we maandag 31 oktober een party. Nou ja het was niet op school maar in een skate hall. Ja echt op die Amerikaanse rollerskates. Is wel anders dan de skeelers thuis. Ben dan ook een aantal keer heel hard gevallen. Dit was wel erg leuk!

En toen was het alweer november. Ik blijf het zeggen, maar de tijd gaat zo snel! 8 november waren de presidents verkiezingen. Natuurlijk een heel gebeuren hier. En wat jullie waarschijnlijk wel in de uitslag hebben gezien is dat het zuiden eigenlijk voornamelijk voor Trump is. Een grote reden die ik hier heb gehoord is dat hij misschien een keer actie gaat ondernemen. Veel mensen vinden dat de liberalen altijd zeggen dat ze heel veel dingen gaan doen, maar het uiteindelijk niet uitvoeren. Omdat Trump eigenlijk een zakenman was en geen politicus weet hij van aanpakken en gaat hij hopelijk wel actie ondernemen. Veel mensen vinden hem ook een goede spreker. Veel mensen hebben aan mij gevraagd wat ik er nou eigenlijk van vond en voor wie ik was. Mijn antwoord was eigenlijk altijd dat ik voor geen van beide was. Eigenlijk dacht iedereen hier dat Hillary waarschijnlijk zou winnen. Nou toen kwam election day. Heel spannend natuurlijk. Nog nooit zoveel mensen zijn naar de stembureaus gegaan. Op school had iedereen het erover en liepen er ook mensen rond met t-shirts van Trump. Toen we in de avond voor de tv zaten was het overal te zien en ging het overal over de verkiezingen. We zijn nog wat langer opgebleven, maar het kon nog wel is heel lang duren. Ik moest de volgende dag natuurlijk gewoon naar school, dus uiteindelijk naar bed gegaan. Toen ik de volgende ochtend wakker werd wist iedereen in Nederland het natuurlijk al. Trump had gewonnen. Iedereen hier was zo blij en zo vrolijk. Iedereen was in een goede stemming. Ik ben vooral benieuwd wat er gaat gebeuren nu en we zullen het zien!

Van 10 tot 14 november zijn Melissa, Ronald, Keith, Patilda, Nicole Galizki en ik naar Gatlinburg geweest. Dat ligt in de Smoky Mountains in Tennessee. We hadden een cabin gehuurd midden op een berg in het bos. Gatlinburg is een hele bekende plaats waar heel veel mensen heen gaan op vakantie. Het is dan ook een echt toeristisch plaatsje.

We vertrokken donderdag ochtend heel vroeg. De rit was ongeveer 6/7 uur lang. Eenmaal in het huisje aangekomen eigenlijk meteen omgekleed en naar de Dixie Stampede gegaan. Dat is een paardenshow waar je eten krijgt, maar geen bestek. Je bent dus met je handen aan het eten en ondertussen treden de paarden op. Dit was echt heel gaaf en leuk om te zien!

Vrijdag ochtend uitgeslapen en naar Gatlinburg gegaan om te ontbijten bij een heel leuk restaurant. Daarna gingen we rijden door een natuurgebied om proberen herten en beren te spotten. En te genieten van de natuur, want het was midden in de herfst dus de kleuren van de blaadjes waren echt heel mooi. Jammer genoeg hadden we niks gezien, maar het was wel heel gezellig. Zaterdag zijn we Gatlinburg zelf in gegaan en hebben lekker rondgewandeled en in alle winkeltjes gekeken. Verder zijn we 's avonds naar de Comedy Barn geweest. Dat was heel grappig echt een leuke show. Zondag heel vroeg opgestaan en naar een ander natuurgebied gegaan. Hier hebben we echt heel veel herten gezien. Maandag weer naar huis gegaan. Was echt een geweldig leuk weekend!!

Afgelopen week had ik vakantie. Want het was donderdag natuurlijk Thanksgiving! Melissa haar kant van de familie kwam bij ons thuis. Heel veel mensen en heel veel eten. Mij hoor je niet klagen. Turkey, dressing, sweet patatoes, green beans, etc. Typisch Thanksgiving eten. Na het eten gingen we een game spelen. Het is een nieuwe game dat je een mondstuk in je mond moet doen en dan zinnen moet uitspreken, je teamgenoten moeten dan raden wat je zegt. Dit was echt heel grappig! Daarna een kaartspel gespeeld en toen ging iedereen weer naar huis.

Ik blijf zeggen dat ik meer ga bloggen, maar ik doe het niet. Sorry. Maar goed bedankt voor het lezen!

Liefs Nienke

p.s. Het is bijna december. Kan iemand de tijd langzamer laten gaan?

Reacties

Reacties

Beppie

Het meiske,
Wat heb je weer leuke dingen gedaan!!
Hier is het bijna Sinterklaas daar doen ze in Amerika niets mee hè? Maar je gaat wel de super gezellige tijd van kerst tegemoet. Ook wel gaaf om mee te maken want die lijkt mij in Amerika wel heel bijzonder.
Geniet van alles. En groetjes van ons.
Liefs, Beppie

Yvonne Meijer

Hoi Nienke,

Ik blijf het ook zeggen, wat een ontzettende leuke tijd heb jij daar. Ik ben echt jaloers op je.
Hier gaat alles z'n gangetje. Jop gaat goed met zijn studie, hij haalt zowaar (bijna) al zijn tentamens. Daar zijn we heel blij mee. Sam gaat volgens hem heel goed op school. We zullen het zien. Lot is al helemaal gewend op haar nieuwe school in Zwollen. Bij Jong Oranje werd er vorige week weer geselecteerd. Er vielen 7 meiden af van de 21. Dat was best wel heftig. Lot zit er nog steeds bij. Ons bedrijf begint lekker te lopen, we krijgen het steeds drukker. Zo nou ben je weer een beetje bijgepraat.
Heel veel plezier en de groetjes van ons allemaal.

Dikke knuffel,
Yvonne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!