nienkeegberink.reismee.nl

Kerst en nieuwjaar

Hallo!

Nou daar ben ik weer. School is ondertussen alweer begonnen en heb vandaag sneeuw vrij. Ja sneeuw vrij in Mississippi kan zeker. Mississippi kan namelijk sneeuw niet aan, dus als het ook maar begint te sneeuwen krijg je vrij. Er ligt ook niet eens een laagje sneeuw, gewoon hier en daar een beetje. Maar goed mij hoor je niet klagen!

18 december kregen we vakantie. De zondag begonnen we al met kerst vieren. De geboorte van jezus werd opgevoerd in de kerk en daarna dirty santa gespeeld met de mensen van de kerk. Die maandag gingen Melissa, Ronald, Darbi (hun daughter in law) en Sadie (baby) naar Tupelo om nog de laatste kerstinkopen te doen. Dit was erg gezellig! Dinsdag niet heel veel gedaan en 's avonds gegeten bij de moeder van Ronald. Zij kan echt super goed koken. Woensdag hadden we kerst met wat vrienden. Donderdag kwamen er vrienden bij ons thuis en weer wat cadeautjes uitgewisseld. Vrijdag hadden we kerst bij ons thuis met onze eigen familie. Dus Melissa, Ronald, hun kinderen en kleinkinderen. Echt ontzettend verwend. Giftcards, sweaters en andere kleine cadeautjes gekregen. Heel erg blij mee! Zaterdag kwam de familie van Melissa naar ons en hebben we verschillende spelletjes gespeeld. Zondag was het Christmas day dus ontbeten bij de moeder van Ronald en daarrna daar cadeautjes gedaan. In de avond hadden we kerst met Ronalds kant van de familie. Hier ook weer dirty santa gespeeld.

Nou dat was kerst voor een hele week. Met heel veel eten en cadeautjes. Het was echt heel gaaf om een keer mee te maken en om te zien hoe groot kerst is hier. De week daarna niet heel veel bijzonders gedaan. Naar de film geweest, wezen schaatsen en natuurlijk oud en nieuw gevierd.

We hadden een klein feestje bij ons thuis. Wat vrienden en familie kwamen oud en nieuw bij ons vieren. Spelletjes gespeeld en gegeten. Nou toen was het 12 uur en ik dacht dat net als in Nederland iedereen elkaar gelukkig nieuw jaar wenst, een knuffel geeft enzo. Maar niet. We hadden 1 blok ding met vuurwerk en dat was het. Iedereen ging weer naar binnen en mensen begonnen hun spullen te pakken om naar huis te gaan. Dus om half 1/1 uur lag ik in bed. Wel even wat anders dan thuis, maar het was leuk.

Afgelopen woensdag hadden we weer de eerste schooldag. Begon met ag plants, ag animals en dan government/economics. Maar heb vandaag het eerste block gewisseld met gifted art. Niet dat ik heel creatief ben, maar dat is leuker dan ag plants. Elk block duurt 95 minuten. Na het eerste block hebben we break en dan 2 blocks en dan heb je lunch, na lunch heb je nog 1 block. Aangezien ik er voor heb gekozen om maar 3 blocks te doen ben ik met lunch uit. Dus elke dag haalt mijn hostmoeder me om 1 uur op en ga ik naar haar werk. Daar eet ik mijn lunch en neem soms een nap. Daarna ga ik naar de sportschool. Volgende week ga ik naar de animalshelter en ga ik daar vrijwilligers werk doen. Dat moet ik dus nog even uitzoeken hoe dat precies in zijn werk gaat, maar dat is het plan.

Bedankt voor het lezen!

Liefs Nienke

Reacties

Reacties

Monique

Leuk verhaal meid!

Yvonne

De beste wensen voor 2017 Nienke. Dat gaat inderdaad anders als bij ons, maar klonk allemaal goed. Fijn dat het nog steeds zo goed gaat Nienke. Genieten!!!!!

Dikke knuffel uit Nijverdal

Monique

Wat is trouwens Dirty Santa??

Beppie

Leuk verhaal hoor!!
En wat grappig sneeuwvrij in Mississippi.
Nog een heel gelukkig nieuwjaar met heel veel mooie momenten!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!